Billboardy opis

Billboard to – najprościej rzecz ujmując – dwuwymiarowa reklama składająca się z konstrukcji nośnej, ekranu billboardu i umieszczonej na nim grafiki reklamowej.

Ze względu na sposób zamocowania ekranu do konstrukcji nośnej billboardy dzielimy na:

I. Naścienne. Zamocowane – w zależności od rodzaju elewacji – bezpośrednio do ściany lub na tzw. dystansach o różnej długości stosowanych np. przy gzymsach, parapetach, instalacjach alarmowych itp.

II. Trwale związane z gruntem. Tu ekran billboardu zamontowany jest na jednej lub dwóch nogach wkopanych i zabetonowanych w podłożu. W niektórych sytuacjach (lokalizacja nośnika w miejscach wietrznych, duża wysokość ekranu billboardu nad gruntem itp.) do konstrukcji nośnej dodaje się tzw. zastrzały poprawiające stabilność billboardu.

III. Nietrwale związane z gruntem, przestawne. W tym przypadku ekran billboardu zamontowany jest na specjalnej konstrukcji (o różnych rozwiązaniach technicznych) ustawionej na podłożu i obciążonej prefabrykatami betonowymi (bloczki, krawężniki). Konstrukcja nośna może też być przytwierdzona do wielkogabarytowych elementów betonowych,
wtedy jednak montaż billboardu wymaga użycia dźwigu.

Biorąc pod uwagę powierzchnię ekranu billboardu, nośniki dzielimy na:

I. Małe, niestandardowe, potocznie zwane szyldami lub tablicami informacyjnymi o powierzchni mniejszej od 12 metrów kwadratowych (np. 90×70 120×80, 300×200 cm)

II. Eurobillboardy – najczęściej stosowane przez agencje reklamowe nośniki billboardowe o wymiarach ekranu 504×238 cm i powierzchni 12 metrów kwadratowych.

III. Billboardy 18 metrowe. To drugi z często stosowanych standardów ekranów billboardowych coraz chętniej stosowany przez firmy zajmujące się reklamą zewnętrzną ze względu na niewielką różnicę w kosztach zakupu i montażu w stosunku do eurobillboardów a dość znaczną w oddziaływaniu na klientów (o 50 % większa powierzchnia grafiki reklamowej. Billboardy te mają wymiar 600x300cm i powierzchnię 18 metrów kwadratowych.

IV. Megabordy To duże konstrukcje reklamowe o powierzchni ponad 18 metrów kwadratowych (często znacznie większej) i wymiarach np. 12×4, 18×6, 36×12 metrów. Megaboardy najczęściej lokalizowane są przy głównych arteriach komunikacyjnych (autostrady, drogi ekspresowe) i budowane na indywidualne zamówienie.

Ze względu na funkcjonalność możemy wyróżnić billboardy jednostronne, dwustronne, ustawione w V. Billboardy mogą być oświetlone lub nieoświetlone, przystosowane do oklejenia folią, papierem billboardowym lub zamontowania banera czy siatki MESH.

Wybór odpowiedniej konstrukcji reklamowej typu billboard zawsze zależy od indywidualnych preferencji klienta, zasobności jego portfela, możliwości lokalizacyjnych, przeznaczenia nośnika itp. Agencja Reklamowa FREEBOARD może podjąć się realizacji każdego z przedstawionych powyżej rozwiązań.

Kontakt
Adres ul. Armii Krajowej 46
58-302 Wałbrzych
Telefon +48 530 017 022
email leszek@free-board.pl
www www.free-board.pl